piątek, 28 marca 2014

Anna Quindlen "Posiadłość Blessingów"


Autor: Anna Quindlen
Tytuł: Posiadłość Blessingów
Tytuł oryginalny: Blessings

Nie wiem, dlaczego akurat z szeregu podsuniętych książek autorów na O i Q wybrałam akurat tę, może z lenistwa bo autorem jest kobieta i za jednym zamachem "odpracuje" ;) dwa wyzwani, nie jest to już istotne, bo decyzji nie żałuje. Książka mnie urzekła.
 
Ciepła historia o miłości. Jednak nie tylko. Książka w prosty sposób opowiada o błędach młodości, drugich szansach i zadośćuczynieniu. O tym, że nie jesteśmy naznaczeni poprzez środowisko z którego wyrastamy, że możemy to zmienić.
 
Historia Skipa Cuddego, pani Blessing oraz małej Faith, połączonych wspólną tajemnicą. On młody mężczyzna  po przejściach (ma za sobą dziesięciomiesięczny pobyt w więzieniu). Ona dziedziczka na włościach, uparcie trzymająca się porządku sprzed 60 lat. Tak wiele ich różnie jednak bezgraniczna miłość do małej Faith podrzuconej pewnej nocy pod drzwi garażu posiadłości Blessings wyzwala w nich ukryte pokłady miłości. Pozwala im wyjść poza ramy narzucone im przez środowiska w których się wychowali, pozwala zmienić perspektywę, dostrzec rzeczy takimi jakimi są, bez gry pozorów.
Optymistyczna opowieść, dzięki niej troszkę lepiej czuje się w otaczającej mnie agresywnej rzeczywistości


Recenzja bierze udział w wyzwaniu Z literą w tle ; Klucznik

3 komentarze:

  1. Pierwszy raz słyszę o tej książce, ale zaciekawiła mnie fabuła. Wydaje mi się, że tutaj akcja płynie wolno, a autorka bardziej skupia się na pokazaniu uczuć i emocji oraz wnętrza bohaterów, chyba, że się mylę? Ale jeśli nie to powieść idealna dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie, nie mylisz się, najważniejsze są emocje, odczucia, przemiany :). Daj znać jak przeczytasz.

    OdpowiedzUsuń
  3. /klucznik: +1 pkt za autor jest kobietą :)
    i zapraszam jutro na pierwsze podsumowanie klucznikowego wyzwania :)

    OdpowiedzUsuń