czwartek, 20 marca 2014

Sophie Kinsella "Nie powiesz nikomu?"


Autor: Sophie Kinsella
Tytuł: Nie powiesz nikomu?
Tytuł oryginalny: Can you keep a secret?

Książkę złapałam w biegu w znajomej wypożyczalni po zachęcającym komentarzu przyjaciółki.
 
Miałą racje pochłonęłam ja w dwa wieczory.
 
Książka opowiada o zwykłej młodej dziewczynie Emmie, która stara się znaleźć swój sposób na życie. Jej angielskie wychowanie i chęć nie "ranienia" otoczenia powoduje ukrywanie różnych "drobnych" tajemnic przed  rodzicami, chłopakiem, kolegami z pracy, rodzicami, przyjaciółkami:
 
- ... już dawno wypiłam wino, które tata kazał mi przechowywać przez dwadzieścia lat 
- ... ważę pięćdziesiąt dziewięć kilo, a nie pięćdziesiąt dwa, jak sądzi mój chłopak Connor 
- ... to ja zepsułam wtedy kopiarkę
- ... zmieniłam 3 z matmy na 5 w CV
- ... nie wiem co znaczy logistyczny
- ...moja kariera zawodowa to jakiś żart
- ... jestem beznadziejną asystentką marketingową
- ... nie lubię wyrobów koronkowych
 
I wszystko jest ok, do chwili, w której po spotkaniu biznesowym, które okazało się kompletną klapą wraca do Londynu, ponieważ kolejnym sekretem Emmy jest strach przed lataniem. A fatalny dzień, kilka drinków oraz duże turbulencje nie stanowią najlepszego połączenia. Wszystkie tłamszone w sobie sekrety i sekreciki nawet te najintymniejsze wylatują z Emmy zupełnie bez kontroli w stronę znudzonego Amerykanina. Dopiero lądowanie powstrzymuje przestraszoną dziewczynę. Jednak największy szok przeżywa kiedy okazuje się, że "znudzony Amerykanin" to w rzeczywistości właściciel firmy, w której pracuje ... co z tego wyniknie, czy Emma straci pracę? Przeczytaj na pewno nie pożałujesz. Humorystyczny, ciepły, przyjemny i odprężający romans z morałem. Stanowczo polecam.


Książka bierze udział w wyzwaniach:

2 komentarze:

  1. Klucznik: +1 pkt za tą powyższą pozycję za autor jest kobietą :)
    i nie chcesz zgłosić tego "ślepego posłuszeństwa"? byłby punkcik za kobietę
    jak się zdecydujesz to daj mi znać ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki, ale przeczytałam tą książkę w luty więc chyba byłoby to nie fair.
    Właśnie zbieram się do kolejnej recenzji więc uda się jeszcze jeden punkcik zdobyć :)

    OdpowiedzUsuń