piątek, 9 sierpnia 2013

Mały projekt cz.7

 
Zacznijmy od drzewa genealogicznego:


 


Kluczowe daty i znane fakty z listów i notatnika:


1.      Wyłowienie z Sekwany martwej 16 letniej samobójczyni określanej jako L’Inconnue de la Seine – koniec 1889;

2.      Wizyta w Paryżu pradziadka (miał wtedy 19l.) – 1889 – bawił od marca (pojechał na światową wystawę), zatrzymał się w domu znajomych jego ojca;

3.      Prababcia przyjechała do Warszawy do rodziny w 1910;

4.      Prababcia była Francuzką polskiego pochodzenia;

5.      Przyjaciel pradziadka był jednym z kuzynów prababci – tak się poznali;

6.      Ślub pradziadków – 1912 - (F. 42l. A.24l);

7.      Ślub Dziadków – 1937 - (F. 24l. A 19l.);

8.      Wydanie wiersza Nabokova – 1934;

9.      Wizyta w Paryżu dziadka (miał wtedy 21l.) – 1934;

10.  Śmierć pradziadka – 1934;

11.  Pradziadek zmarł krótko po otrzymaniu fotografii maski pośmiertnej L’Inconnue de la Seine na serce;

12.  Prababcia była szatynką drobnej budowy, eteryczna o alabastrowej cerze;

13.  Pradziadek w ostatnim roku swego życia był głęboko nieszczęśliwy;

14.  Był w głębokim szoku po otrzymaniu fotografii;
 

a.      Skąd dziadek miał tak szczegółowe informacje

b.       Dlaczego fotografia tak nim wstrząsnęła

c.       Co miał na myśli pisząc o bezimiennych? Czy znaczy to, że znał imię utopionej?

d.      Czy pradziadka łączyło coś z L’Inconnue de la Seine

e.       Jeśli ją znał, to kim dla niego była, jakie zło wyrządzono? KTO?

f.       Skąd ten upór w nadawaniu imienia Anna

g.      Wspomina coś o cennym znalezisku

 
Miałam sporo do przemyślenia przed obiadem, który planowałam przygotować (zupa z cukinii i smażona tołpyga oraz sałata z pomidorami koktajlowymi). Ponieważ wymagał uzupełnienia moich skromnych zapasów postanowiłam wybrać się na zakupy. Przed wyjściem zajrzałam jeszcze do lodówki i stwierdziłam ze smutkiem, że wino białe również wyszło.



2 komentarze:

  1. Hmmm, ilość faktów i dat trochę mnie przytłoczyła...

    OdpowiedzUsuń
  2. mnie też, dlatego trochę mnie przystopowało ;) a tak na poważnie chciałam stworzyć kompendium wiedzy, zanim pójdę dalej.

    OdpowiedzUsuń